tirsdag 25. januar 2011

Til min kjære, snille morfar på 90-årsdagen!

På lørdag feiret morfaren min sin 90-årsdag! Han hadde stort selskap med over femti gjester. Det ble en minnerik feiring med masse overraskelser til jubilanten.
Jeg lagde et kort til han fra barn, barnebarn og oldebarn.


Motivet jeg valgte er fra Stempelgledes Vintage Garden. Jubilanten er veldig glad i blomster, så da syntes jeg det passet godt. Og den yngste dattera mi syntes absolutt at oldefar skulle få blomsterkort på bursdagen sin:)
Prøvde meg på et brettekort denne gangen. Mitt første joyfold-kort!

Motivet er stemplet på Letraset Heavyweight Paper med Archival Ink Jet Black. Deretter har jeg malt med Distress Ink. Blomstene har fått litt Liquid Pearls i midten.

Satte på en blonde selv om det er et herrekort:) Stemplet litt rundt kanten av panelene med et stempel fra Vintage Garden. Bittelitt glitter rundt kanten på motivet ble det også. Knyttet igjen kortet med en hampsnor. Punchen er fra Fiskars.

Slik er kortet når det er åpent. Ikke så lett å få et fint bilde av det, synes jeg. Mønsterark er fra Maja Design. Tekststempler fra Kort og Godt og Stempelglede.

På baksiden kommer mønsterarkene bedre fram:)
Tusen takk for at du besøkte bloggen min. Og takk for alle koselige kommentarer dere skriver:)

29 kommentarer:

Chris sa...

Absolutely beautiful Hanne and I'm sure your Grandfather loved his card, I think it's perfection! Congratulations to your Grandfather on his 90th Birthday, what a great age and I hope he enjoyed his celebration. Your colouring is fantastic, that's such a lovely stamp and all your details are wonderful as always, I love the card style too. Hugs, Chris x

Mim... sa...

Men så läckert och av kortets utformning så förstår jag att din morfar var betydelsefull för dig.
Ha en fortsatt bra kväll

Lena sa...

Jättefint kort i mysiga färger!!
Jag gillar det mycket!

Kram på dig!!

Lena =)

Scrappelise sa...

Vakkert! Og aldeles perfekt til en eldre mann!

Bente sa...

Ubeskrivelig vakkert kort, nydelig fargelegging av det vakre Stempelglede motivet.
Flott oppsett og dekor også ♥

Klemmer fra Bente

Trine sa...

Å fy fabian så lekkert:) Dette var noe av det lekreste..... Vakkert fargelagt:)
Du må nok holde et distress kurs snart:)

Klemmmmer:)

Hilde sa...

wow, for et kort Hanne! Dette er jeg sikker på at han ble glad for!!

Du er helt unik med din fargelegging! har sagt det mange ganger før, men gjentar det gjerne igjen!!!!!

Ha en fin uke!

Dena sa...

What a great fold Hanne and I love that stamp!! Very pretty card!! So elegant!!!!
hugs, Dena

Christina C. sa...

This card is sheer perfection...absolutely STUNNING!!!

Wenche sa...

Så lekkert kort til jubilanten, Hanne!!! Nyyyydelig malt motiv og herlige Maja ark :)
Dette ble nok morfar glad for!!
Ha en fin fin dag, Hanne!
Klemmer, Wenche :0)

MonaV sa...

Ja, vi kan gjenta oss selv gang på gang, men du er virkelig en mester....både på fargelegging og å lage kort. Helt unikt!!!
Og dette kortet var virkelig lekkert.

Hanne sa...

Det var et fantastisk fint kort du lagde til morfaren din!

Sylvia sa...

Et fantastisk vakkert kort!!
Fargelegginga er jo bare helt rå og fargene ubeskrivelig vakre.

(Har nominert deg til Papiravisen som ei jeg mener bør få litt oppmerksomhet fra dem:-)

Randi Th. sa...

Nok et nydelig kort du har lagd. Disse stemplene fra Stempelglede er bare nydelige. (Har ennå ikke fått prøvd mine). Syns du fargelegger dem så utrolig flott!

Ha en super dag!

-klem-

Silvie Z sa...

Oh my, every single card or project you make is a piece of art and this is no exception! Beautiful colors, embellies and layout! The Stempelglede image is so pretty, love how you colored it! Total stunner! I so love EVERYTHING you do!
Hugs,
Silvie
xx

Meretekj sa...

WOW!!!
Aldeles nydelig kort du har laget.
Regner med at det falt i smak.
Nydelig fargelagt motiv, maler du med distress på glossy kartong forresten?
Flotte papirer og dekorering.
Klem

Anne Bente sa...

åh,,,, du milde hanne, hvor er det smukt, det må bestemt være faldet i smag

klemmmm

Therese sa...

Åh gud, så utrolig vakkert. Dette må ha faldt i smak. :)

Aina sa...

Å herlighet, gjett om han kommer til å like kortet sitt da. Noe så vakkert! :)

Heidi sa...

Så utrolig nydelig!
Lekkert pyntet og motivet er nydelig fargelagt:)
Du er så flink.
Klem:)

Hege sa...

Husker du jeg mistet bevisstheten en liten stund av et av kortene dine, Hanne?? Nå har det skjedd igjen.... Jeg har nemlig sluttet å miste pusten over ting, sluttet å dåne, sluttet å mangle ord- jeg bare får en liten blackout før jeg kommer til meg selv igjen. Dette var et slikt blackout-kort!!!!

Ubeskrivelig nydelig!!!

Klem Hege

Åse-May sa...

Knallnydelige kort du lager...:):)

pia iris sa...

utrolig lekkert. og et flott trykk som var nydelig malt.
klem pia

Mette sa...

Nydelig og vakkert kort Hanne! Du er en mester på både fargelegging og kort!

Ha en fin dag:)

Klem Mette

Sol sa...

Fantastisk Kort!!! Utrolig Flott Fargelagt og Nydelig Pyntet... Syntes absolutt ikke det gjorde noe å ha blonder å dette Herre kortet... Passet perfekt sammen med det blå og beige og Hyssingen... Det gjorde kortet maskulint nok!!!

Fantastisik Flott!!!

RitaK sa...

Tenk å bli 90 år, det er en skikkelig milepæl. Og det som er helt sikkert, er at dette kortet er både en 90 og 100 åring verdig. Rett og slett fantastisk vakkert på alle måter! Ha ei koslig helg Hanne :-)

May-Bente sa...

Hei,hei! Gu for et nydelig kort,fantastisk rett og slett!!
Motivet du har brukt er helt suverent..elsker det!

Klem fra meg:))

annes paperfun sa...

Ååå noe så vakkert!
Nydelig det motivet og mønsterarkene du har brukt.
Klem Anne

Iren sa...

Så lekkert kort Hanne tenker han ble gla for det kortet ;) Jeg har ikke fått brukt disse vakre stemplene enda jeg. De er berre lekre altså :o)

Klem