torsdag 29. mars 2012

Kort på matavfallspose!

Jeg ble skikkelig inspirert til å lage dette kortet etter at jeg så et Hilde hadde laget. Hun hadde fått ideen fra Lin Monica Bye som dessverre ikke har blogg. Men, hvis du ser dette Lin Monica: Tusen takk for ideen. Det er helt genialt og utrolig morsomt å lage kort på søppelpose!! Dette har blitt en ny "scrappehit"!!

Kortet er som dere skjønner laget på en matavfallspose. Vi får slike poser fra kommunen til å ha matavfallet vårt i.


Jeg har brukt mønsterark fra Pion Design sine serier Från Mitt HjärtaII og Sagan Om Våren.
 Motivet er fra et klippeark fra Inkido (tror jeg...).

 Hjertene er stanset ut med Spellbinder dies.

Tekststempel og poststempel er fra Kort og Godt.

Her har jeg brukt litt av en gammel bokside under hjertet. Diverse blonder, bånd og en sommerfuglcharms.

Fuglebur fra Tim Holtz. Malt med Crackle Paint picket fence. En bit av et gammelt noteark, litt osteklut og fjær er festet under fugleburet. Rundt kanten på alle panelene har jeg brukt et rissehjul for å lage juksesøm.


Deep edge kantpunch fra Martha Stewart.


Sommerfugler klippet ut fra et Pion ark.
Diverse blomster fra mitt "lille" lager. Den store rosa var opprinnelig lys turkis. Farget den med en blanding av Distress og vann på sprayflaske. Tørket den og sprayet den så med litt hvitmaling. Til slutt brukte jeg litt hvit maling på en svamp og dyttet på kantene.
Materialene på dette kortet er kjøpt hos Papirpikene.

Tusen takk for alle de koselige kommentarene dere gir meg. Blir kjempeglad av å lese dem:))))


25 kommentarer:

Jorill sa...

Kjære vene - dette var jo berre så fantastisk nydelig!!!
Absolutt alt var berre så lekkert!

Ønsker deg ei riktig god helg.
Klem Jorill

Jorunn sa...

Skikkelig vakkert! Så herlige duse farger og flotte papirer. Her er det virkelig mange rålekre detaljer :)
Klem, Jorunn

Karin Dahl sa...

Et utrolig lekkert kreasjon.
Flott bilde og fint pyntet:)
Ønsker deg en god helg:)
Clemzy Karin D

majsan sa...

For et herlig kort da Hanne!!
Håper mann får stjele den ideen ? ;)
Klem
Maria

Jytte sa...

Åh, hvor yndigt!! Så lækre farver og fine, fine detaljer :)

Julie sa...

FAbulous! Stunning work and so much detail - very special!! Juliexx

Synnøve sa...

Utrolig vakkert!!!!
klem

MonaV sa...

Dette er kunstverk på høyt plan. Jeg har sett kortet i virkeligheten, og det er bare såååå flott og lekkert!!!! Og utrolig morsomme å lage.....ikke sant Hanne?:):)

Sol sa...

Nyyyyyydelig... Lekkert pyntet og Lekre bånd og blonder...
Vakkert! :o)

RitaK sa...

Dette er den vakreste søpleposen jeg har sett! Rett og slett en lyseblå drøm av et kort, med masse nydelige detaljer på alle sider. Beautiful Hanne :-)

Karita sa...

Oh Hanne, your card is breattakingly beautiful! :) I love the vintage style and image! Also the way you´ve played with white paint makes the card look more delicious :)
Gorgeous work :)

Wishing you a sunny weekend :)
Hugs,
Karita

Camilla sa...

Wow Hanne!
Helt sagolikt vackert.
Tänk vad man kan göra med "skräppåsar" Måste komma ihåg att ta några från mamma:)
Så fina färger och ljuvliga dekorationer, papper och bilden på den lilla flickan.
Och gillar dina poststämplar. Härligt Hanne du ger så mycket inspiration till mig och jag blir så glad av att se på allt det du gör.
Kramar Camilla

Maria Therese sa...

Nydelig!! Synd vi ikke har slike poser her. Ha en fin fin Påske ♥

Marianne sa...

Dette ble aldeles nydelig!!!
Våre matavfallsposer er i grønn nedbrytbar plast, så jeg tror jeg kan komme til å slite litt med å lage kort av dem, hihi:)
Klem, Marianne:)

Marte sa...

Kjæreste Hanne - dette var bare fantastisk fint! Har tittet lenge på alle bildene, så noe nytt hele tiden - og ble kjempeinspirert til å lage ferdig mitt eget "søppelkort"! :)

Startet med det på Totentreffet, fikk brettet posen - og det var det... ;)

Gleder meg til å fortsette nå som du har gitt meg så herlig inspirasjon!

God helg, og håper påsken blir deilig! Klem fra Marte

Hege sa...

Da jeg så kortet nesten ferdig var jeg imponert, Hanne.. Nå er jeg IMPONERT!!!!!! Dette er så ubeskrivelig vakkert!!!! Og jeg er sååå glad for at jeg har hundrevis av matavfallsposer å ta av... For nå skal jeg også lage kort av matavfallsposer!!!

God helg!

Klem Hege

Heidi sa...

Helt utrolig vakkert og delikat kort!
Så smart å bruke søppelpose. Her i Oslo får man dessverre tynne plastposer til matavfallet - ikke så egnet til scrapping.

Heidi sa...

Aldeles nydelig Hanne!
Delikat og lekkert med flotte detaljer:)
Du er så dyktig.
Ha en strålende helg, klem:)

Ida sa...

Hm, nå må jeg ned å snakke med kommunen...grønne plastposer liksom!
Flott ide`å lage kort av disse posene!:)) Herlig gjennomført på alle sider, masse fin pynt og dekor.
Må jo se flere ganger for å få med seg alt!:)) Nydelig.
God påske!:))

Riet sa...

What a wonderful card.

Hugs Riet.xx

Aina sa...

Snakk om nydelig da!!! *sukk* :)

STI sa...

Super fint kort med masser af flotte detaljer :)) Dejlig inspiration

TESA T!PSAR sa...

Kul att se:)
Gjorde ett "söppelpose.kort" förra året. Det finns att se här
http://tesatipsar.blogspot.se/2011/09/kort-med-papperspase.html
Det är kortet längst ner i inlägget.

Kram Tesa

honeybeespaperie sa...

I love your beautiful design of your card! Thanks for sharing!
Hugs, Manuela

karinkoedlund sa...

Aldrig set noget så SMUKT før - Wauuuuu, hvor er det FLOT.

Vh.
Karin